torsdag 15 november 2012

Att vara inne i en maräng

I lördags var jag och Julius inne i en maräng. En maräng som kulturföreningen Vittring skapat. Det var föreningens invigningskalas och bygget av marängen var så stor att den rymde en blåsorkester. Känslan av att stiga in i en maräng var underbart härlig. Det är fantastiskt att som vuxen få lov att leka både med sin fantasi samt att få uppleva detta magiska tillsammans med barn. När vi kom hem ville Julius genast bygga en maräng i vår hall, som vi kunde stiga in genom varje dag. Jag fick förklara att det blir för klurigt att ha vår hall som en maräng, men att vi gärna kan bygga en liten tillsammans. Jag ser med glädje fram emot vad kulturföreningen Vittring kommer fortsätta erbjuda både mig och mina barn i framtiden. En rolig väg som jag tror blir både utmanande och spännande!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar